I Vibos kvalitetsfilosofi ingår trygga och säkra leveranser. Det är övervägande LBC i Svenljunga som står för logistiken och de flesta leveranser inom Sverige går med en bil från Ambjörnarp och direkt till dig som kund.

– Ovanför Sundsvall blir avstånden för långa och där måste de ta hjälp av samarbetspartners. Men inom övriga Sverige är det en bil som kör från fabriken och hem till kunden, säger VD Sylve Nyden.
Fördelen med ett sådant upplägg är att man minimerar transportskador. För om byggsatsen ska lastas av och på flera gånger så ökar risken för skador väsentligt. En annan klar fördel som gör det lättare för både kund och oss är att det bara är en chaufför som är inblandad i leveransen. Chauffören blir ju också vårt ansikte utåt mot kunden.
För att göra alla transporter så enkla som möjligt jobbar Vibostugan för att hanteringen av paketet som levereras ska vara så smidig som möjligt. Man jobbar utifrån att det är en person som ska hantera de prefabricerade väggelementen som då inte får vara för stora. Måtten man strävar mot är 2,40 på längden och 1,20 på bredden.
Vad behöver kunden tänka på vid leverans?
När det är dags för leverans av din stuga blir du aviserad av transportföretaget och får då närmare information om leveransen.
Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln.
Att tänka på är att transporten gäller till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.
Kranen som lyfter av stugan når sedan in ca 10 meter.